Občanská výchova 8
plán práce
29.4. - 5.5.
- zapsat do sešitu
Plánované rodičovství - založit rodinu ve vhodnou dobu
Interrupce - umělé, záměrné ukončení těhotenství
Antikoncepce - dočasně ochrání před nechtěným, neplánovaným otěhotněním
- zjistit svůj zdravotní stav
22. 4. - 28. 4.
Odpovědět na otázky do sešitu a zaslat
1/ V čem spočívá nezralost mladistvých (15-18 let) k rodičovství?
2/ Co si představuješ pod pojmem "sociální izolace"?
3/ Proč dochází k omezení studia a komplikacím při přípravě na budoucí profesi?
15. 4. - 21. 4.
Během distančního vzdělávání plníme své kompetence: aktivně se zapojujeme do výuky a jsme zodpovědní za odvedenou práci a výsledky své práce. Kompetence žáka jsou součástí jeho hodnocení.
Napiš do sešitu odpovědi a zašli ke kontrole:(zadání neopisuj), pracuj s poznámkami v sešitě:
1/ svazek muže a ženy nazýváme .................
2/ lidé stejného pohlaví uzavírají ..................
3/ pro uzavření sňatku musíme dosáhnout věku ...... let, výjimečně lze soudně povolit sňatek ve věku ...... let
4/ snoubenci vstupují do manželství před orgánem veřejné moci v přítomnosti matrikáře, jedná se o ............ sňatek
5/ snoubenci vstupují do manželství před orgánem oprávněné církve, jedná se o ............sňatek
6/ uveď 2 situace, kdy nelze uzavřít sňatek
Zapsat poznámky(neposílat)
Rodičovství mladistvých
- rizika -nezralost a nepřipravenost
- ekonomické problémy
- závislost na rodičích
- omezení studia, profesního rozvoje
- sociální izolace
25.3. - 31.3.
Do sešitu vpředu si udělejte myšlenkovou mapu na téma, co vše potřebujeme zajistit na svatbu. Myšlenkovou mapu jsme používali v září při opakování, máte v sešitě. Základní slovo bude "svatba".
1.4. - 8.4. Vám i rodičům přeji krásné Velikonoce.
Do sešitu vytvořte svatební oznámení, informace si vymyslete, spolu s myšlenkovou mapou odešlete na můj email.