Občanská výchova 6
plán práce29.4. - 5.5.
- do sešitu rovnou odpovědět a zaslat
1/ Lze současnou situaci kolem koronaviru považovat za mimořádnou událost? Proč?
2/ Jmenuj 3 trvanlivé potraviny, které jsou vhodné při evakuaci.
3/ Které 2 budovy v Dobříši by mohly sloužit k ubytování občanů v době evakuace.
4/ Na které číslo zavoláš?
- Někdo rozbíjí výlohu obchodu.
- Kamarád spadl z kola a nehýbá se.
- Z chaty se valí kouř.
22. 4. - 28. 4.
Zapsat do sešitu:
Evakuace - přemístění osob z ohrožené oblasti do bezpečí.
Evakuační zavazadlo(taška, batoh...) -balená pitná voda, trvanlivé potraviny, jídelní miska, příbor, léky, baterka, oblečení, obuv, hygienické potřeby, spacák, karimatka, dokumenty, peníze
15. 4. - 21.4.
Během distančního vzdělávání plníme své kompetence: aktivně se zapojujeme do výuky a jsme zodpovědní za odvedenou práci a výsledky své práce. Kompetence žáka jsou součástí jeho hodnocení.
Zapište si poznámky do sešitu OV:
Varovný signál "Všeobecná výstraha"
- ohlašuje mimoř. událost
- kolísavý tón sirény po dobu 140 sekund
(nezapisovat
- zkouška sirén - první středa v měsíci ve 12:00 hod=nepřerušovaný tón sirény )
- ukrýt se ve zděné budově
- zavřít a utěsnit okna, dveře
- sledovat informace
- nepřetěžovat telefonní síť
- řídit se pokyny IZS
25.3. - 31. 3.
Zapište si poznámky do sešitu OV:
Mimořádná událost (nadpis)
= události, situace, havárie, které ohrožují životy, zdraví, majetek , životní prostředí
- integrovaný záchranný systém - IZS:
150 - Hasiči
155 - Zdravotnická záchranná služba
158 - Policie ČR, 156 - Městská policie
112 - Jednotné evropské číslo tísňového volání
1.4. - 8.4. Vám i rodičům přeji krásné Velikonoce.
Zapište si do sešitu vpředu:
Přivolání pomoci:
- co se stalo
- kde se to stalo
- počet zraněných, popis zranění,(jméno, věk)
- zodpovědět dotazy operátora, plnit jeno pokyny(hlasitý odposlech)
- hovor ukončuje vždy operátor